Οι εντυπώσεις μου από την Ιταλία ..

Erasmus 2015 Italy (15 – 22 Νοεμβρίου)
Στης 15 Νοεμβρίου 2015 ξεκίνησε το ταξίδι μας στην Ιταλία και της συνέχεια του Erasmus με τους νέους μαθητές και μαθήτριες κάθε χώρας! Από την χώρα μας συμμετείχαν φέτος 4 κορίτσια μεταξύ των οποίων ήμουν και εγώ! Κυριακή πρωί λοιπόν ξεκίνησε η διαδικασία του προγράμματος. Το πρωί στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου συναντηθήκαμε όλη η ομάδα η Ελληνική και ταξιδέψαμε για Αθήνα και από εκεί για την Ρώμη. Πήραμε το λεωφορείο για την Πεσκάρα και ύστερα από 2 ώρες περίπου φτάσαμε στον τελικό μας προορισμό το βράδυ ,εκεί όπου είχαν δώσει συνάντηση όλες οι χώρες του erasmus μια μέρα μετά. Μόλις κατεβήκαμε από το λεωφορείο ήταν όλοι εκεί,τα παιδιά τα οποία θα μας φιλοξενούσαν και οι γονείς τους.Αν και ήταν πολύ αργά όλοι τους ήταν ευδιάθετοι ,πολύ θερμοί και ανοιχτοί απέναντι μας.Μας υποδέχτηκαν με πολλή χαρά και διάθεση να μάθουν για την Ελλάδα και τον πολιτισμό μας αλλά και να μας μάθουν βέβαια την ζωή στην Πεσκάρα και τις παραδόσεις τους.

Δευτέρα πρώτη μέρα

στην Πεσκάρα. Ξυπνήσαμε το πρωί πήραμε πρωινό και έπειτα ξεκινήσαμε να πάμε στο σχολείο τους, το δημόσιο κλασικό D’Annunzio που στεγάζεται σ’ένα ιστορικό κτίριο από τα χρόνια του Μουσολίνι. Το σπίτι το οποίο έμεινα ήταν κοντά στο σχολείο για αυτό και πηγαίναμε κάθε πρωί με τα πόδια εγώ και η κοπέλα από την Ιταλία που με φιλοξενούσε. Η υποδοχή στο σχολείο ήταν πολύ θερμή μόλις μπήκαμε στην αίθουσα για μάθημα μαζί με τις κοπέλες αμέσως ήρθαν όλοι να μας γνωρίσουν. Ήμασταν 3 κορίτσια από την Ελλάδα στην ίδια τάξη καθώς και ένα αγόρι από την Δανία και τα παιδιά που έκαναν κανονικά μάθημα στο σχολείο,οι Ιταλοί. Η πρώτη μέρα στο σχολείο ήταν το καλωσόρισμα όλων των χώρων με χορωδία από παιδάκια του δημοτικού και η γνωριμία των παιδιών και των καθηγητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μας πήγαν όλους σε μια μεγάλη αίθουσα και εκεί ξεκίνησε η υποδοχή των χωρών. Μας πρόσφεραν δώρα από το σχολείο της Πεσκάρας καθώς και μπουφέ με διάφορα κέικ και σάντουιτς που είχανε φτιάξει τα ίδια τα παιδιά για να μας υποδεχτούν! Το μεσημέρι της ίδιας μέρας πήγαμε για φαγητό μαζί με τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν και τους φίλους τους. Ήθελαν όλοι να μας γνωρίσουν και να μάθουν πράγματα για εμάς και φαινόταν πόσο χαρούμενοι ήταν όσοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα και πόσο λυπημένοι όσοι δεν μπόρεσαν να συμμετάσχουν. Το απόγευμα συνεχίσαμε να είμαστε όλοι μαζί και επισκεφθήκαμε το τοπικό λαογραφικό μουσείο .Ε’ιδαμε στολές στρατιωτών εποχής , τοπικές φορεσιές , έθιμα γάμου , πως καλλιεργούσαν τη γή . Παραταηρήσαμε ότι είχαμε πολλά κοινά και οι φίλοι μας χάρηκαν όταν τους το είπαμε . Το βράδι πήγαμε για δείπνο στο σπίτι μιας κοπέλας που φιλοξενούσε μια από εμάς. Μας είχαν ετοιμάσει σπιτικά μακαρόνια και πατάτες τηγανητές και κάτσαμε όλοι σε ένα τραπέζι. Εκείνες τις στιγμές αρχίζαμε να δενόμαστε μεταξύ μας και να ξεκινάει μια φιλία ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες και διαφορετικά φύλα. Το βράδυ στο σπίτι που μέναμε είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα με τα άτομα τα οποία μας πρόσφεραν το σπίτι τους και την αγάπη τους για αυτές τις μέρες του προγράμματος.

Τρίτη , δεύτερη μέρα

ξανά πρωινό και έπειτα σχολείο όλες οι χώρες εκεί. Όλοι ενωνόμασταν ξανά κάθε πρωί. Εκείνο το πρωινό έγιναν οι παρουσιάσεις των power point των χωρών καθώς επίσης και ένα debate ανάμεσα στους μαθητές του προγράμματος. Μας είχαν ετοιμάσει ξανά μπουφέ με φαγητά και αναψυκτικά όπου μπορούσαμε να χαλαρώσουμε λίγη ώρα από το γεμάτο πρόγραμμα μας. Την ίδια μέρα πριν τις παρουσιάσεις πήγαμε όλοι μαζί στο δημαρχείο της περιοχής όπου μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε η γραμματέας του δημάρχου και έπειτα μας καλώς όρισε ο ίδιος ο δήμαρχος!
Μας μίλησε για τη στενή σχέση του σχολείου με την τοπική κοινωνία και μας έδειξε πίνακες ανεκτίμητης αξίας από γνωστούς τοπικούς ζωγράφους . Μας παρότρυνε τέλος να συνεχίζουμε τα προγράμματα Erasmus. Η μέρα τελείωσε στις 2:00 και μετά χωριζόμασταν οι χώρες και μέναμε με τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν. Το μεσημέρι της δεύτερης μέρας είχαμε ήδη γίνει μια παρέα από την προηγούμενη μέρα και έτσι πήγαμε όλοι μαζί ξανά για φαγητό στο σπίτι μιας κοπέλας. Το απόγευμα μας ξενάγησαν στην πόλη τους που είναι πολύ καθαρή , με μεγάλες πλατείες και μια παραλιακή λεωφόρο 20 χλμ όπου το καλοκαίρι λαμβάνουν χώρα διάφορες μουσικές εκδηλώσεις .

Τις υπόλοιπες 3 ημέρες

τα πρωινά πηγαίναμε στην στάση των λεωφορείων όπου βρισκόμασταν ξανά όλοι μαζί για να πραγματοποιηθούν οι εκδρομές μας στην γύρω περιοχή και στα πιο σημαντικά μέρη του Abbruzzo. Συγκεκριμένα επισκεφθήκαμε μία κοντινή πόλη με μεγάλη ιστορία την L’Aquilla η οποία το 2009 είχε υποστεί καταστρεπτικό σεισμό και ακόμη ανοικοδομείται. Παρ’όλα αυτά διατηρεί ακόμα την γοητεία της καθώ είναι κτισμένη σε λόφο με πάρκα και κάστρο. Την μια μέρα πήγαμε στις γύρω περιοχές και βασικά μνημεία του AbbruzzoΣτην συνέχεια μας δέχτηκαν στην ανώτατη σχολή Δίωξης Οικονομικού εγκλήματος της Ιταλίας η οποία είναι και η μοναδική σχολή στο είδος της στην Ευρώπη , στο Telespazio όπου ραντάρ και δορυφόροι συντονίζονται για την τηλεοπτική προβολή καναλιών σε όλη την υδρόγειο . Επίσης πήγαμε στο εργοστάσιο ζυμαρικών Cecco , στο χωριό Celano που είναι αμφιθεατρικά κτισμένο σε λόφο και έχει ένα υπέροχο κάστρο – μουσείο . Τα απογεύματα βρισκόμασταν ξανά τα παιδιά που ήμασταν παρέα και μας πήγαιναν σε εστιατόρια και πιτσαρίες για να δοκιμάσουμε τις ξακουστές πίτσες και φαγητά της Ιταλίας.
Την τελευταία μέρα τα παιδιά από το σχολείο μας διοργάνωσαν ένα πάρτι για όλο το σχολείο και όλα τα παιδιά του προγράμματος για να μας αποχαιρετήσουν!!
Η παραμονή μας στην Ιταλία τελείωσε με την διαμονή μας (Σάββατο) στην «αιώνια πόλη» την Ρώμη . Θαυμάσαμε τα καλοδιατηρημένα μνημεία που προδίνουν το μεγαλείο της Ρωμαικής αυτοκρατορίας και των μετέπειτα χρόνων : το Κολοσσαίο , την Αρχαία Ρωμαική αγορά , το Πάνθεον . Μείναμε άφωνοι μπροστά στα γλυπτά της Fontana dei Trevi της Piazza Navona , της Piazza Venezia με το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη .
Το ταξίδι μας , μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις .
Τα παιδιά τόσο πρόθυμα να βοηθήσουν και τόσο ευγενικά που σχεδόν με συγκίνησε η προσπάθεια τους να μας ευχαριστήσουν και να έρθουν πιο κοντά μας! Δεθήκαμε όλοι αρκετά μεταξύ μας και αναπτύξαμε φιλίες για αυτό και ήταν δύσκολος ο αποχαιρετισμός. Μας λείπουν όλα τα παιδιά και όλες οι στιγμές που ζήσαμε μαζί τους ήταν μοναδικές. Περιμένουμε να ξανασυναντηθούμε σύντομα όλοι μαζί και να ζήσουμε ξανά αξέχαστες στιγμές!! Παρ’ όλη την κούραση και την ταλαιπωρία στα δρομολόγια άξιζε και με το παραπάνω η εμπειρία που αποκτήσαμε και οι φιλίες που κάναμε! Ήταν όλα υπέροχα 🙂