1o ΕΠΑ.Λ Ηρακλείου – Πρόγραμμα ERASMUS+ KA2 – EuneedsU

1o ΕΠΑ.Λ Ηρακλείου – Πρόγραμμα ERASMUS+ KA2 – EuneedsU
Η συνάντηση στο σχολείο μας 10-16 Οκτωβρίου 2016.
Μια ξεχωριστή, πρωτόγνωρη και όμορφη εμπειρία ήταν για το σχολείο μας η 5η συνάντηση του προγράμματος “EUneedsU” τον Οκτώβριο 2016, με συμμετοχή των χωρών: Δανίας (συντονίστρια χώρα), Αυστρίας, Ιταλίας, Ισπανίας, Τουρκίας και Ελλάδας. Φιλοξενούμενοι 18 καθηγητές και 22 μαθητές, που έμειναν σε σπίτια μαθητών του σχολείου που ήδη είχαν φιλοξενηθεί αντίστοιχα σε σπίτια συμμαθητών τους από τις άλλες χώρες ή θα φιλοξενηθούν στην επόμενη συνάντηση . Με συντονιστή του προγράμματος τον κ. Βαγγέλη Φιλιππάκη, αποδείξαμε ότι η συνεργασία και η κοινή προσπάθεια καθηγητών και μαθητών, ο εθελοντισμός, η όρεξη για δουλειά έχουν πάντα όμορφα αποτελέσματα. ‘Ηταν για όλους μας η εβδομάδα αυτή ξεχωριστή.
Το πρόγραμμα που ακολουθήσαμε ήταν το εξής:



Δευτέρα 10 Οκτωβρίου
Τελετή έναρξης και υποδοχής στο σχολείο μας. Κύριος ομιλητής ο Dr. Gareth Owens , συντονιστής προγραμμάτων Erasmus στα ΤΕΙ , αρχαιολόγος και γλωσσολόγος μας μίλησε με θέμα «Από τη μυθολογία στην Ιστορία». Ο συναρπαστικός του λόγος , η πολύχρονη ενασχόληση του με το Δίσκο της Φαιστού και η απόδοση του αναγραμμένου σε αυτόν κείμενο καθώς και η εμπειρία του από τα προγράμματα μας καθήλωσαν. Στους φιλοξενούμενούς μας παρουσιάσαμε επίσης video που φτιάξαμε ειδικά για την ημέρα αυτή, που αναδεικνύει την σημασία και την σπουδαιότητα της Ελληνικής γλώσσας για τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό και την εξέλιξη των ευρωπαϊκών γλωσσών. Η Αγροδιατροφική της Περιφέρειας Κρήτης παρουσίασε τα ντόπια ποιοτικά προϊόντα του νησιού μας, χορήγησε δώρα για τους φιλοξενούμενους από πιστοποιημένες σε αυτήν επιχειρήσεις , καθώς και ένα πλούσιο μπουφέ που όλοι γευτήκαμε. Οι μαθητές έπαιξαν κρητική μουσική, χόρεψαν τοπικούς παραδοσιακούς χορούς στους οποίους στο τέλος συμμετείχαν όλοι με μεγάλο κέφι. Η ημέρα συνεχίζεται με επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού με την εξαιρετική συντροφιά-ξενάγηση του Gareth Owens. Kαταλήξαμε για φαγητό στις Αρχάνες και περίπατο στα όμορφα γραφικά σοκάκια της.
Τρίτη 11 Οκτωβρίου
Ξεναγηθήκαμε στο Ιστορικό κέντρο της πόλης από την αρχαιολόγο του Δήμου Ηρακλείου κ. Κάλλια Νικολιδάκη. Με τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών tablet είδαμε πως ήταν τα σημαντικά μνημεία της πόλης κατά τη διάρκεια της Ενετοκρατίας. Στο Γραφείο Ενημέρωσης και πληροφοριών των επισκεπτών της Πόλης του Ηρακλείου (Ιnfopoint) ενημερωθήκαμε και ξεναγηθήκαμε και σε άλλα μέρη του νησιού μας με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων που υπάρχουν εκεί. Επισκεφτήκαμε τη Loggia – Δημαρχείο , όπου η αντιδήμαρχος πολιτισμού κ. Αριστέα Πλεύρη μας μίλησε για την πόλη του Ηρακλείου. Ιδιαίτερη εμπειρία για τους Ευρωπαίους και Τούρκους επισκέπτες μας, ήταν η επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο της Αγίας Αικατερίνης και στον Άγιο Μηνά καθώς και η φιλοξενία και συζήτηση με τον Αρχιεπίσκοπο Ειρηναίο. Το απόγευμα στο αρχαιολογικό μουσείο του Ηρακλείου με ξεναγό τον κ. Gareth Owens είδαμε τα πολύτιμα και μοναδικά ευρήματα του Μινωϊκού πολιτισμού .

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου
Ημέρα εργασιών για όλους στο σχολείο. Το θέμα που ερευνήσαμε ήταν «Η ανεργία στις συμμετέχουσες χώρες». Τα παιδιά παρουσίασαν τα δεδομένα της κάθε χώρας. Ειδικά, τα απασχολεί η ανεργία των νέων. Ήδη, έχουν επεξεργαστεί στις χώρες τους σχετικά με το θέμα ερωτηματολόγια. Δυστυχώς, η χώρα μας κατέχει τα πρωτεία. Το γενικό ποσοστό της επίσημης καταγεγραμμένης ανεργίας για τον Ιούνιο 2016 στη χώρα μας είναι 23,4% και της ανεργίας των νέων 47,7%.Ο κ. Μιχάλης Καθαράκης, διευθυντής των σχολών ΕΒΕΗ, μας μίλησε για την απασχόληση των νέων στην Ευρώπη , για τα εφόδια που πρέπει να έχουν σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και για τα κριτήρια με τα οποία θα πρέπει να επιλέγουν την εργασία τους. Υπό την εποπτεία των καθηγητών, δημιουργήθηκαν ομάδες εργασίας μαθητών, με θέμα συζήτησης την υπάρχουσα κατάσταση της κάθε χώρας, τα σχέδια και τις δυνατότητες αυτών.
Πέμπτη 13 Οκτωβρίου
Επισκεπτόμαστε το αγγειοπλαστείο Χουλάκη στο Θραψανό, μια ξεχωριστή εμπειρία. Ο Μιχάλης , η Μαρία και ο Παναγιώτης μας έδειξαν και μας εξήγησαν όλες τα στάδια και τα μυστικά για τα περίφημα πήλινα του Θραψανού. Όλοι, μαθητές και καθηγητές, έπλασαν τα δικά τους πήλινα , τα οποία αφού ψηθούν θα αποσταλούν στο σχολείο μας ως ενθύμιο της ημέρας. Καταλήξαμε στην πλατεία του χωριού , όπου ο Πολιτιστικός Σύλλογος με τον δραστήριο πρόεδρο του κ. Μαυραντωνάκη Γιώργο, είχε προετοιμάσει παραδοσιακό φαγητό. Ακολούθησε αξέχαστο γλέντι με κρητικά τραγούδια και χορούς γύρω από την εκκλησία. Το πρόγραμμα της ημέρας έκλεισε με την επίσκεψη στη μονή Αγκαράθου. Ο ηγούμενος μας μίλησε για το μοναστήρι , και το ρόλο του στην ιστορία της περιοχής.
Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου
Στο μοναδικό Ενυδρείο της Κρήτης και από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου , το Cretaquarium, θαυμάζουμε τα θαλάσσια είδη της Μεσογείου. Στη συνέχεια , στον Άγιο Γεώργιο το Σελινάρι , μαθαίνουμε από τους φιλόξενους μοναχούς για την ιστορία και την παράδοση του μοναστηριού και του μουσείου του. Η εκδρομή με το καραβάκι στη Σπιναλόγκα θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας . Με μια εξαιρετική ξενάγηση ταξιδέψαμε στα παλιά χρόνια όπου το νησί ήταν αρχικά φρούριο των Ενετών και κατέληξε να γίνει τόπος αποκλεισμού των λεπρών . Ο περίπλους του νησιού, μια ημέρα με ιδανικές καιρικές συνθήκες, ήταν από τα πιο όμορφα του προγράμματος . Στη συνέχεια το φαγητό στην παραλία της Ελούντας και η απογευματινή βόλτα στον Άγιο Νικόλαο, ήταν από τις ώρες που δεν ξεχνάς εύκολα.
Ο αποχαιρετισμός ήταν δύσκολος. Παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε ξανά οργανώσει κάτι ανάλογο στο σχολείο μας , ήταν για όλους μας ένα μάθημα ζωής . Τα παιδιά έμαθαν να συνυπάρχουν με μαθητές άλλων χωρών που μιλάνε διαφορετική γλώσσα και έχουν άλλες συνήθειες, να προσφέρουν απλόχερα τη φιλοξενία τους, να γνωρίσουν τον πολιτισμό τους. Τους δόθηκε η μοναδική ευκαιρία να ταξιδέψουν, να συνεργαστούν, να διαβάσουν , να χορέψουν , να γελάσουν και να αποχωριστούν με συγκίνηση τα άλλα παιδιά. Τέτοιου είδους εμπειρίες καταδεικνύουν την αξία της «ξενίας», της αλληλεγγύης, της αποδοχής και του σεβασμού του διαφορετικού, της δύναμης της γνώσης και του πολιτισμού.